13:24:00

Let the '20s begin!

Końcówka roku była bardzo aktywna! Napisałam wszystkie zaległe recenzje i opublikowałam zupełnie nowy post — podsumowanie wszystkich wydarzeń kulturowych, w których brałam udział w 2019 r. Jeśli jeszcze go nie czytaliście, zapraszam do lektury: klik!

Ale to nie koniec nowinek! Nowy rok i nowa dekada przed nami, a to oznacza sporo inspiracji i pomysłów! Już kilka miesięcy temu na Facebooku pojawiła się nowa seria postów. To "Filmowe środy", gdzie w kilku zdaniach opisuję obejrzane niedawno filmy i seriale, ponieważ moja kraina czarów to nie tylko książki!

Ale po kolei, zacznijmy od czytelniczego podsumowania 2019 roku!

1 stycznia ubiegłego roku opublikowałam post z wyzwaniami — klik dla przypomnienia! Udało mi się wykreślić 33 z 40 wyzwań. Przeczytałam 46 książek (o 4 mniej niż w ubiegłym roku), z czego 4 były w języku obcym, a 7 to audiobooki. 

Najczęściej czytanym przez Was postem była recenzja Diabła Urubu, najchętniej komentowanym natomiast Kefir w Kairze! Najwięcej zamieszania na Facebooku zrobiły posty około-książkowe, czyli takie dotyczące pisarzy, tłumaczy czy ekranizacji. Na Instagramie przybyło paru obserwujących, więc jest duma i wdzięczność!
A co nowego czeka nas w 2020? Jak zawsze korzystam z wyzwania czytelniczego popsugar i także w tym roku przetłumaczyłam dla Was wszystkie kategorie!
 
Plik do pobrania i wydrukowania z hasłami podstawowymi i dodatkowymi znajdziecie pod tym linkiem:  KLIK!

A wersja w języku polskim prezentuje się następująco:

  • książka opublikowana w 2020 r.
  • książka napisana przez autora transseksualnego lub nieidentyfikującego swojej płci
  • książka ze świetnym pierwszym zdaniem
  • książka o klubie czytelniczym
  • książka, której akcja dzieje się w mieście, które było gospodarzem Igrzysk Olimpijskich
  • książka typu bildungsroman (o dojrzewaniu/kształtowaniu się osobowości)
  • pierwsza książka, po którą sięgniemy po omacku z naszej biblioteczki
  • książka z okładką przedstawiającą coś do góry nogami
  • książka opatrzona mapą
  • książka polecana na ulubionym blogu, vlogu, podcaście lub przez internetowy klub książki
  • antologia
  • książka spełniająca standardy testu Bechdel (1) co najmniej 2 postaci kobiece z imionami, 2) które prowadzą ze sobą rozmowę, 3) dotyczącą czegoś innego niż mężczyźni)
  • książka, która ma taki sam tytuł jak film lub serial, z którym nie jest powiązana
  • książka autorstwa kogoś, w którego imieniu lub nazwisku znajdziemy nawiązanie do fauny lub flory
  • książka na temat lub poruszająca kwestię mediów społecznościowych
  • książka, na której okładce znajduje się książka
  • thriller medyczny
  • książka, w której występuje wymyślony język
  • książka, której akcja dzieje się w kraju, którego nazwa zaczyna się na literę „C”
  • książka, którą wybraliśmy, ponieważ jej tytuł przykuł naszą uwagę
  • książka wydana w miesiącu naszych urodzin
  • książka autorstwa lub o kobiecie zajmującej się nauką, technologią, inżynierią i matematyką (ang. STEM)
  • książka, która została nagrodzona w 2019 r.
  • książka na temat, o którym nie mamy zielonego pojęcia
  • książka, której okładka zawiera tylko wyrazy, żadnych ilustracji lub grafik
  • książka z grą słów w tytule
  • książka omawiająca jeden z siedmiu grzechów głównych
  • książka, której postacią jest robot, cyborg lub sztuczna inteligencja
  • książka, na której okładce jest ptak
  • beletrystyka lub literatura faktu o przywódcy światowym
  • książka, w której tytule znajdują się wyrazy „złoto”, „srebro” lub „brąz”
  • książka o kobiecie rasy innej niż biała
  • książka, która na portalu Goodreads ma ocenę co najmniej 4 gwiazdek
  • książka, którą planowaliśmy przeczytać w 2019 r.
  • książka, której tytuł składa się z trzech słów
  • książka z różową okładką
  • western
  • książka autorstwa lub o dziennikarzu
  • przeczytanie zakazanej książki podczas Tygodnia zakazanych książek (20-26 września 2020 r.)
  • książka, która spełnia ulubioną kategorię z poprzednich wyzwań popsugar

Dodatkowe kategorie:
  • książka napisana przez dwudziestoparolatka
  • książka, w które tytule znajduje się liczba „20”
  • książka, której bohater doświadcza poprawy lub pogorszenia wzroku (odniesienie do angielskiego określenia 20/20 vision — czyli idealnego wzroku)
  • książka, której akcja rozgrywa się w Japonii (tegoroczny gospodarz Igrzysk Olimpijskich)
  • książka, której akcja dzieje się w latach 20. ubiegłego stulecia
  • książka, której autor ma co najmniej 20 wydanych publikacji
  • książka, w której tytule znajduje się ponad 20 liter
  • książka wydana w XX w.
  • książka z serii, w której znajduje się ponad 20 książek
  • książka, której główny bohater jest dwudziestoparolatkiem 

Już widzę, że nie będzie łatwo! Wiele odniesień dotyczy nadchodzącej dekady, będzie dużo dwudziestek i zabawy słowem. Pamiętajcie, że jedną książką możecie wykreślić kilka kategorii!
Ale jeśli uznacie, że to wyzwanie jest trochę za trudne, mam dla Was niespodziankę! Od tego roku będę co miesiąc prezentowała Wam jedną kategorię książek, którą będziemy mogli wspólnie realizować!

Dodatkowe informacje będziecie mogli znaleźć na Facebooku i Instagramie, a na blogu co miesiąc będę publikowała podsumowanie! Bardzo serdecznie zachęcam Was do wspólnej zabawy, bo styczeń to motyw książek niedokończonych w ubiegłym roku! Wystarczy chociaż jedna książka.
Ale to nie wszystko! Ponieważ na początku wspomniałam o Filmowych środach, muszę się przyznać do tego, że są pewne klasyczne dzieła kinematografii, których do tej pory nie widziałam w ogóle lub w całości. U góry strony pojawiła się właśnie specjalna zakładka: 20 filmów na 2020! Znajdziecie tutaj wybrane przeze mnie filmy, które chciałabym w tym roku obejrzeć. Relacje z tych postępów będą systematycznie publikowane na Facebooku. 

A z okazji Nowego Roku życzę Wam dużo czasu na przyjemności — te czytelnicze i nie tylko. Aby książki wzbogacały i inspirowały oraz żeby najbliżsi przestali krzyczeć, że Wasze półki już więcej nie pomieszczą! A także żeby ten rok zaczął wspaniałą dekadę, równie magiczną jak the Roaring Twenties ubiegłego stulecia!

Zaczytanego 2020!

10 komentarzy:

  1. Po dwóch latach książkowych wyzwań, od zeszłego roku z nich zrezygnowałam. ;) Jednak lubię samodzielny dobór lektur bez narzuconych ram, ale szanuję to, że inni mają do tego cierpliwość. ;) Jeśli chodzi o 20 filmów to większość oglądałam, oprócz jak się okazuje najnowszych! Czyli Trzy billboardy za Ebbing. Missouri, Green book oraz A star is born! Nie znam też Donnie Darko - muszę obczaić. ;) Zaczytanego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, ja też książki dobieram sobie sama, a ile z nich akurat 'wstrzeli się' w wyzwanie popsugar, to przypadek. Moje autorskie wyzwania natomiast mają pomóc w odpowiedniej mobilizacji do czytania czegoś, co nie ukazuje się aktualnie na rynku.
      A co do filmów, to trzymam kciuki za zapoznanie się z nowościami! Wszystkiego dobrego!

      Usuń
    2. Twoje autorskie akurat popieram - żeby nie lecieć tylko za nowościami, ale też czasami sięgnąć po książkę starszą czy taką, która kurzy nam się nieprzeczytana na półce, albo taką, którą od dawna przeczytać chcieliśmy. :)
      Dzięki, muszę w końcu "wyjść" na chwilę z seriali i zajrzeć do filmów. xD

      Usuń
    3. Dokładnie tak! Zwłaszcza w blogosferze bardzo pędzi się za nowościami. A czasem trzeba zwolnić i wyciągnąć coś starszego. Cieszę się, że myślimy podobnie! <3

      Usuń
  2. Ja przeczytałam 64 książki i to prawie o 30 mniej niż rok wcześniej. Zaległe czytanie...roku by mi zabrakło mam tyle książek, które kurz tylko okrywa. W wyznawaniach nie biorę udziału, nie mam czasu.
    Dużo mobilizacji i szczęścia w 2020 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały wynik! A dużo zapamiętujesz z lektury?
      Mnie wyzwania mobilizują, żeby przeczytać coś nieoczywistego, a także takiego, co nie jest nowością wydawniczą. Jedna książka z prezentowanej kategorii wystarczy ;)
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! ^_^

      Usuń
  3. Gratuluję świetnego wyniku ;) Mnie udało się przeczytać 72 książki

    OdpowiedzUsuń
  4. 33 z 40 wyzwań to świetny wynik! Gratuluję :) Też myślałam o czyms podobnym, ale chyba nie podoba mi się pomysł podporządkowania całego roku czytaniu książek, na które nie bardzo mam ochotę. Wolę wyzwania w stylu Lubimy Czytać - jedna ksiązka miesięcznie, albo popularne na YouTubie readathony trwające tydzień lub miesiąc :) niemniej trzymam kciuki, żeby w tym roku udało Ci się zrealizować wszystkie punkty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! ^_^ u mnie z readathony nie wychodzą, bo czasem mam w pracy taki tydzień, że nawet 10 stron dziennie dla rozrywki nie mam siły przeczytać. Ale zaciekawiłaś mnie tymi wyzwaniami z Lubimy czytać! To w sumie coś podobnego do tego, co sama proponuję w tym roku!

      Usuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger