16:38:00

Plątanina zaklęć

Kiedy dowiaduję się, że książka, która mi się podobała, będzie miała swoją kontynuację, zawsze czuję mieszaninę ekscytacji i sceptycyzmu. Oczywiście cieszę się, że będę mogła przeczytać o kolejnych przygodach ulubionych bohaterów, ale dość krytycznie patrzę na kreatywność autora. Bo czy uda mu się zaskoczyć mnie czymś jeszcze?

Tytuł: Plątanina zaklęć
Tytuł oryginału: Tangle of Spells

Autor: Michelle Harrison
Tłumacz: Łukasz Małecki

Rok: 2022
Wydawnictwo: Literackie
ISBN: 978-83-08-07530-2

Trzeci tom przygód sióstr Wspacznych zachwyca! Dlaczego? Wydaje mi się, że nie dość, że jest to lepsza książka niż druga część – Odrobina czarów (KLIK do recenzji!) – to może to być nawet lepsza fabuła niż w pierwszej odsłonie ich przygód – Szczypcie magii (KLIK do recenzji!).

Oczywiście doskonale już znamy nasze 3 bohaterki: flirciarską Fliss, żądną przygód Betty i najmłodszą, wiecznie głodną, ale kochającą zwierzęta Charlie. Ponieważ zagadki z poprzednich tomów zostały rozwiązane, dziewczynki mogą się przenieść w nowe miejsce, gdzie będą musiały odnaleźć się w nowej społeczności i stanąć w obliczu nowych wyzwań. 

A tym razem niebezpieczeństwo, które im grozi spowodowane jest obecnością czarnej magii, której nikt inny nie dostrzega. Tajemniczości dodaje fakt, że wszyscy dookoła wręcz boją się o magii mówić i nie widzą zagrożenia, które wisi nad całą wioską i nowo przybyłą rodziną. 

Autorka trzyma nas w napięciu – zaczęłam czytać tę książkę na majówkowym wyjeździe i nie mogłam się od niej oderwać – rano i wieczorem musiałam przeczytać kilka stron! A moja wyobraźnia, karmiona taką fabułą, szalała i sama się bałam niektórych scen i postaci!

Fani sióstr Wspacznych, magii, dobrych i złych czarownic, a przede wszystkim przygód nie będą zawiedzeni! Mimo gęsiej skórki, która co jakiś czas pojawia się podczas lektury, możemy być pewni, że dobro zwycięży, a miłość sióstr jest niepodważalna! Niezależnie od wieku powinniśmy bowiem pamiętać, że dobroć, którą mamy w sercu, pozwoli nam pokonać największe przeciwności losu!


Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu!

12 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca opinia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki tej autorki bardzo mnie kuszą, jednak na razie skupiam się na tym co już mam w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah, stos hańby u mnie też wiecznie rośnie, więc rozumiem podejście! :D

      Usuń
  3. Mam komu zaproponować lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam poprzednich części, ale wygląda na serię, którą warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie! Nawet przy założeniu, że to lektura dla młodszych czytelników!

      Usuń
  5. Ależ to Literackie robi cudne okładki, nie mogę się napatrzeć! Treść też mnie zaintrygowała, żeby nie było, że jestem pustak, co leci tylko na wygląd ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się nie mogę napatrzeć! ahahah, ale nie podejrzewałabym, że patrzysz tylko na okładkę, spokojnie :D

      Usuń
  6. Nie znam tej serii, ale myślę, że mogłaby mi się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger