13:32:00

2022 rok — to już!

Witajcie w 2022 roku! Czeka nas nowe 365 dni na czytanie książek i jest to myśl, która budzi we mnie ekscytację, ponieważ 2021 był dla mnie rokiem niezwykle zapracowanym. Działo się dużo, działo się lepiej niż 2020 i dlatego powoli, powoli dochodzę do siebie także w sferze literackiej. 

Podsumowania pozwalają nam zamknąć pewien rozdział, a liczba przeczytanych książek zawsze pokazuje, jaki był dla mnie dany rok — zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. 

W 2021 roku przeczytałam tylko 30 książek, ale wykreśliłam dzięki nim 27 z 40 wyzwań Pop Sugar, które publikowałam 1 stycznia (link do postu znajdziecie TUTAJ). Do tego doszły też wyzwania dodatkowe, które mobilizowały do wykreślania pozycji, które na przeczytanie czekają dość długo — 8 na 10 pozycji. Zatem trochę duma!

I przyznaję, że przez takie podejście do tematu ograniczyłam też liczbę kupowanych książek. Pozwalam sobie na gromadzenie tylko takich tytułów, które będą cieszyć oko na półce i do których będę wracać. 


Ponieważ bingo nie cieszyło się taką popularnością, na jaką liczyłam, w tym roku ograniczę się do podsunięcia Wam tradycyjnego już u mnie na blogu wyzwania Pop Sugar. Jak zwykle czeka tu na nas 40 kategorii podstawowych i 10 dodatkowych. A prezentują się one następująco:

  • książka opublikowana w 2022 r.
  • książka, której akcja dzieje się na pokładzie samolotu, statku lub w pociągu
  • książka opisująca lub której akcja dzieje się w niepatriarchalnym społeczeństwie
  • książka, na której okładce lub w tytule znajduje się tygrys
  • książka saficka (lesbijska)
  • książka autora pochodzenia latynoskiego
  • książka, w której tytule jest onomatopeja
  • książka, której główny bohater korzysta z urządzenia wspomagającego poruszanie się
  • książka o "znalezionej rodzinie"
  • książka, która została nagrodzona Anisfiels-Wold Book Award (lista tytułów)
  • książka polecana pod hasłem #BookTok
  • książka o życiu po śmierci
  • książka, której akcja dzieje się w latach 80.
  • książka, na której okładce lub w tytule są sztućce
  • książka, której autor jest mieszkańcem Wysp Pacyfiku
  • książka o czarownicach
  • książka, która w 2022 r. zostanie zekranizowana (film lub serial)
  • romans, którego autor reprezentuje BIPOC (Black, Indigenous, and People of Colour — Czarni, Rdzennie mieszkańcy i kolorowi)
  • książka, której akcja rozgrywa się podczas Twojej ulubionej pory roku
  • książka, której tytuł zaczyna się na ostatnią literę ostatnio przeczytanej książki
  • książka o zespole lub grupie muzycznej
  • książka, której bohater jest aseksualny
  • książka, w której znajdziemy przepis kulinarny
  • książka, którą można przeczytać za jednym posiedzeniem
  • książka o tajemnicy
  • książka z mylącym tytułem
  • książka, która została nagrodzona Nagrodą Hugo (lista tytułów)
  • książka, której akcja dzieje się w wakacje
  • książka autora, którego inną książkę przeczytaliśmy w 2021 r. 
  • książka, w której tytule znajduje się nazwa gry planszowej
  • książka, która przedstawia katastrofę spowodowaną przez człowieka
  • książka, na której okładce znajduje się cytat Twojego ulubionego autora (rekomendacja)
  • książka z gatunku horror społeczny
  • książka, której akcja dzieje się w epoce wiktoriańskiej
  • książka, na której okładce lub w tytule znajduje się konstelacja
  • książka, o której nic nie wiesz
  • książka poruszająca zagadnienie tożsamości płciowej
  • książka, w której pojawia się motyw przyjęcia/imprezy
  • książka z gatunku science-fiction polecana pod hasłem #OwnVoices
  • książka, która spełnia Waszą ulubioną kategorię z poprzednich wyzwań PopSugar

 Dodatkowe kategorie:

  • książka, na której okładce znajduje się lustrzane odbicie lub z lustrem w tytule
  • książka, która jest pisana w 2 językach
  • książka, której tytuł jest palindromem (wyrażenie brzmiące tak samo czytane od lewej do prawej i od prawej do lewej)
  • dylogia (1)
  • dylogia (2)
  • książka o kimś, kto prowadzi podwójne życie
  • książka przedstawiająca równoległą rzeczywistość
  • książka, w której znajdziemy dwie perspektywy narracyjne
  • dwie książki, których akcja dzieje się w bliźniaczych/partnerskich miastach (1)
  • dwie książki, których akcja dzieje się w bliźniaczych/partnerskich miastach (2)

Plik do pobrania i wydrukowania z hasłami podstawowymi i dodatkowymi znajdziecie pod tym linkiem: klik! Pamiętajcie, że jedną książką można wykreślić kilka kategorii!

Osobiście widzę, że nie będzie łatwo, ale jak się bawić, to się bawić! Patrząc na moje stosy książek, aż się nie mogę doczekać czytania i wykreślania nowych kategorii. 

A w Nowym Roku życzę Wam radości z czytania, radości z życia i radości w ogóle! ♥


  Leo, jak co roku, skromnie, ale godnie!

20 komentarzy:

  1. Ja od razu zakładam, że nie będę brała udziału w żadnych wyzwaniach, bo szybko tracę zapał, a po co mi kolejny dowód swojej niesystematyczności? ;) W tym roku postanawiam ograniczać egz. recenzenckie i w końcu zacząć czytać książki z domowej biblioteczki. Niektóre kupiłam kilka lat temu i wciąż stoją nieruszane :/ Myślałam, że jestem z tym konceptem bardzo oryginalna, ale widziałam ostatnio na IG sporo osób mających takie same plany. Może to jakiś nowy trend?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, ale wiesz de facto, jak to u mnie wygląda? Czytam co chcę, a później patrzę, co wykreślić ;) i zawsze jakaś kategoria się znajdzie!

      Ale jeśli chodzi o czytanie książek z własnej biblioteczki, to mam dokładnie tak samo! Po coś te książki kupiłam, warto je w końcu przeczytać! A że nie mam czasu czytać pod dyktando, to może znowu poczuję taką prawdziwą przyjemność z lektury :)

      Usuń
  2. Ja dostałam od Mikołaja abonament Legimi więc będę nawiązywała mniej współprac rezydenckich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh! To świetny prezent! Gratuluję takiego pomysłowego Mikołaja! ^_^

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego na nowy rok! :)
    W mojej biblioteczce rewolucja już się zaczęła - też zamierzam zatrzymywać tylko te książki, do których będę wracać, albo które mają dla mnie szczególne znaczenie. Oczywiście zostawiam również te, które są pamiątkami z podróży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiątki z podróży? Zawsze kupujesz jakąś książkę, gdy jesteś na wakacjach? Za granicą też?

      Usuń
  4. Nigdy nie biorę udziału w wyzwaniach, bo za nic nie potrafię się ich trzymać :) Czytam to na co mam w danej chwili ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem to doskonale! Mnie czasem takie wyzwania mobilizują do sięgnięcia po książkę, na którą inaczej bym w ogóle nie zerknęła :D

      Usuń
  5. Ja nie podejmuję się w tym roku żadnych wyzwań, poza jednym - zamierzam przeczytać w końcu książki zalegające na półkach od nie wiem kiedy ;).
    Wszystkiego dobrego w nowym roku! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest świetne wyzwanie! Trzymam kciuki, żeby się udało! :D

      Usuń
  6. Ja też nie biorę udziału w żadnych wyzwaniach, bo zazwyczaj dobrze wiem, co chcę przeczytać i żałuję czasu na słabsze pozycje. Dlatego życzę samych trafionych książek w 2022!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na ten rok mam takie postanowienie, że by znaleźć czas właśnie na czytanie książek, więcej książek. Co z tego wyjdzie? Czas pokaże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Więcej książek zawsze brzmi dobrze! ^_^

      Usuń
  8. Ja jak co roku podejmuję własne wyzwania, ale takie bardzo szerokie - czytać zaległości, poznać co najmniej 2 tomiki poezji w roku, przeczytać cokolwiek z klasyki oraz kilka książek autorów popularnych tak by samej wyrobić sobie opinię. Prócz tego podjęłam się jednego wyzwanie, które ma mnie zmotywować do tego co obiecuję sobie od X lat - fantastyka. Tym razem jest to poznawanie polskiej fantastyki, a mam w tej kategorii ogromne zaległości mimo, że przecież tak bardzo fantastykę lubię. Co się uda, a co nie, okaże się pod koniec 2022. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to trzymam kciuki! Bo wbrew pozorom to są szerokie kategorie, ale jednak czasem wymagające, a nie zawsze człowiek ma nastrój na taką lekturę. Ale jakoś trzeba się mobilizować do sięgania po to, co jeszcze nieznane!

      Usuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger