12:54:00

Muszę to wiedzieć

Jesień dla niektórych oznacza porę idealną na czytanie kryminałów. I rzeczywiście chłodniejsza aura i szarówka za oknem sprzyjają takim lekturom. Sama sięgnęłam więc po książkę, która zalegała mi na półkach, ale pomyślałam, że sprawdzi się także w formie audiobooka. Niestety...

Tytuł: Muszę to wiedzieć
Tytuł oryginału: Need to Know

Autor: Karen Cleveland
Tłumacz: Agnieszka Walulik

Rok: 2018
Wydawnictwo: W.A.B.
format: audiobook

Główną bohaterką jest Vivian Miller, która jest analityczką CIA. Jej specjalizacja to poszukiwanie i rozpracowywanie rosyjskich szpiegów w Stanach Zjednoczonych. Pewnego dnia udaje jej się zdobyć dostęp do komputera podejrzewanego od kilku miesięcy człowieka. 

Okazuje się, że znajduje tam zdjęcie osoby, za którą myślała, że mogłaby ręczyć własnym życiem.

Vivian za wszelką cenę próbuje poznać prawdę, ale z każdą podjętą decyzją wplątuje się w coraz bardziej podejrzaną aktywność. Pojawiają się sztampowi rosyjscy agenci, szantaże, porwania i wymachiwanie bronią.

I być może tak zarysowana fabuła miałaby świetny potencjał, gdyby nie to, że Vivian nie jest jakimś asem wywiadu, tylko kurą domową, której nie stać na utrzymanie czwórki dzieci. Jest pusta jak wiadro, daje sobą manipulować wszystkim dookoła, miota się między pracą a domem, prezentując typowo amerykańską mentalność - obsesyjny patriotyzm stawiając ponad wszystko inne. 

Nie byłam w stanie zrozumieć ani jeden podejmowanej przez nią decyzji. To kryminał pisany przez i prezentujący mdłą Amerykankę, która naoglądała się Homelandu i ma aspiracje do życia z Gotowych na wszystko. 

Odradzam Wam tego gniota i w ogóle nie rozumiem zachwytów na okładce. Szkoda czasu.

13 komentarzy:

  1. Szkoda, że książka tak mocno Cię rozczarowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. "pusta jak wiadro" ;D

    Nie kojarzę tego tytułu. Nie wiem, czy mnie nie spodobałaby się aż tak bardzo, ale recenzja mnie szczerze ubawiła. Film pewnie obejrzę, kiedy już powstanie, z czystej ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba mnie poniosło z porównaniami :D
      Może się okazać, że film będzie lepszy niż książka. W takim przypadku to naprawdę możliwe.

      Usuń
    2. Nie kojarzę filmu z Charlize, który byłby kiepski, więc ufam, że i ten okaże się przynajmniej niezły. Zobaczymy :)

      Usuń
    3. A widziałaś "The Old Guard"?

      Usuń
    4. Oglądałam, ale kompletnie tego nie pamiętam. Chyba włączyliśmy go po obiedzie i... zasnęłam ;)

      Usuń
  3. Szkoda, bo tytuł i opis redakcyjny brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie się zgadzam! Mnie też "Muszę to wiedzieć" skusiło już jakiś czas temu, opis brzmiał bardzo ciekawie, ale sama książka okazała się po prostu słaba. Dla mnie w sumie wszystkie postacie były tutaj płasko rozpisane, niespecjalnie interesujące i zachowujące się przedziwnie, ale w tym negatywnym sensie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I człowiek skusi się tak dobrze zapowiadającą się fabułą i później się ciska i złości sam na siebie, że zmarnował czas. Ja czuję, że byłabym zdrowsza, gdybym tej książki po prostu nie przeczytała!

      Usuń
  5. Mi się podobała ;) Najpierw czytał mój tato i też był zadowolony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się cieszę, że książka spełniła u Was swoje zadanie!

      Usuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger