09:21:00

Tajemnica Lost Lake

Macie czasem tak, że sami jesteście zdziwieni, jak dobrze czyta się daną pozycję? W przypadku tej książki sama byłam zaskoczona, jak szybko ją pochłonęłam i jakie emocje wywoływała!

Tytuł: Tajemnica Lost Lake
Tytuł oryginału: Long Lost

Autor: Jacqueline West
Tłumacz: Maria Jaszczurowska

Rok: 2021 / 2023
Wydawnictwo: Literackie
ISBN: 978-83-08-08046-7

Fiona ma jedenaście lat i musi się nagle przeprowadzić z rodziną do małego miasteczka, zostawiając za sobą wszystko - szkołę, oddanych przyjaciół, dom, który znała i kochała. Rodzice decydują się na ten krok głównie po to, aby skrócić czas dojazdów na treningi łyżwiarskie starszej córce, Arden. 

Główna bohaterka jednak nie zamierza rezygnować ze swojej pasji do książek, dociekliwości i chęci poznania nowego miejsca zamieszkania. Już podczas pierwszej wizyty w bibliotece natrafia na tajemniczą książkę o dwóch siostrach, które wszystko robiły razem, aż do momentu, gdy tylko jedna z nich zaginęła. 


Książka jednak nie ma zakończenia, brakujące strony dopisują się w magiczny sposób dopiero, gdy Fiona przybliża się do rozwiązania zagadki w prawdziwym życiu, bo miasteczko na kartach powieści okazuje się tym samym, do którego przeprowadziła się dziewczynka. 

Burze z piorunami, zjawy, tajemnice, a także trudna siostrzana miłość i niesprawiedliwe traktowanie trzymają w napięciu przez całą lekturę! Z bijącym sercem kibicujemy Fionie w okrywaniu zagadek, ale też czujemy niesprawiedliwe traktowanie, którego doświadcza ze strony rodziców. 

Skrzypiące deski, upiory czające się w ciemności, znienacka gasnące światła i stale towarzyszący dreszczyk grozy sprawiają, że książka staje się niesamowitą lekturą, która nawet u dorosłego może spowodować gęsią skórkę!

Przyznaję, że bawiłam się z tą książką świetnie i polecam wszystkim młodym czytelnikom, którzy rozwijają pasję rozwiązywania tajemniczych zagadek z przeszłości. Nie będziecie zawiedzeni! 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.

10 komentarzy:

  1. Czytając Twoją recenzję, od razu wiedziałam komu tę książkę muszę polecić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki, a dzięki twojej recenzji wiem, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już przy okazji zapowiedzi miałam ochotę sięgnąć po tę książkę i teraz mam jeszcze większą chęć, aby po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna okładka na pewno by mnie skusiła przy wyborach książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest wspaniała! Im dłużej się na nią patrzy, tym ciekawsza się wydaje!

      Usuń
  5. Mam nadzieję, że i ja będę się przy niej dobrze bawić. Ta książka już czeka na mojej półce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger