12:32:00

Pewna siebie kobieta

Poradniki psychologiczne nie zawsze spotykają się u mnie z zainteresowaniem, ponieważ za dużo 'coachingowego' bełkotu trafia do druku. Ale przyzwoite opracowanie tematu z podaniem źródeł, a także z czysto ludzkim doświadczeniem, to już zupełnie inna bajka!

Tytuł: Pewna siebie kobieta
Tytuł oryginału: The Confidence Code

Autor: Katty Kay, Claire Shipman
Tłumacz: Hanna Pasierska

Rok: 2021
Wydawnictwo: Literackie
ISBN: 978-83-08-07403-9

Książka jest skierowana do kobiet w każdym wieku, od tych najmłodszych, które dopiero wkraczają w świat, jak i dla tych bardziej doświadczonych. Bo która z nas nie spotkała się ze szklanym sufitem, stereotypami, złośliwymi komentarzami, a nawet przemocą?

Pozycja kobiety bardzo często jest postrzegana jako pozycja stracona, bo przecież jesteśmy słabsze - emocjonalnie, psychicznie, intelektualnie i fizycznie. Zanim zaczynami podbijać świat, musimy przebić się przez mury uprzedzeń i udowodnić swoją wartość. Postawcie w takiej sytuacji dowolnego mężczyznę. Czy zrozumie taki absurd? 

To książka o budowaniu wewnętrznej siły, o wyciąganiu wniosków z porażek i tego, co doświadczamy, chociaż nie wszystkie nasze dokonania wydają nam się automatycznym sukcesem. To mądra i zabawna opowieść o kobietach na wysokich stanowiskach, o takich które podziwiamy za osiągnięcia, ale które nie miały lekko. To przykłady z życia wzięte, poparte badaniami na temat budowania naszej wytrwałości i odwagi. 

Sama pozaznaczałam w tekście mnóstwo cytatów, do których uznałam, że warto wracać, a bardzo rzadko oznaczam książki znacznikami! To aż boleśnie prawdziwe sytuacje - dostając awans w pracy nie czujesz się jak oszustka? Na wykładzie siedzisz cicho, bo boisz się wychylać, nie wyślesz CV do lepszej firmy, bo przecież na pewno nie masz kwalifikacji? 

Przebijając się przez kolejne rozdziały, złapałam się na tym, z jaką pewnością siebie mój partner wysyła CV, a jak ja się stresowałam szukając etatu i miałam własne argumenty na poparcie teorii, o których czytałam.

Ta książka utwierdza w przekonaniu, że nad pewnością siebie można pracować, porażki to nie koniec świata i tylko my stanowimy o własnej wartości! Jeśli macie cień wątpliwości, czy możecie podbić świat, to ta pozycja pozwoli w ciekawy i przystępny sposób zrozumieć mechanizmy, które nami kierują, a także podpowie, jak budować pewność siebie w codziennym życiu. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.

4 komentarze:

  1. W nas kobietach tkwi ogromna siła, z której często my same nie zdajemy sobie sprawy, więc warto sięgać po takie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! A co gorsza, często same się tej siły pozbawiamy!

      Usuń
  2. Chociaż książka może być naprawdę ciekawa, to ja niestety nie skorzystam i się o tym nie przekonam. Nie jest to mój klimat ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Redhead in Wonderland , Blogger