poniedziałek, 5 czerwca 2017

Zakazane życzenie

Tytuł: Zakazane życzenie
Autor: Jessica Khoury
Rok: 2016 (Świat) / 2017 (Polska)

Po paśmie dość niefortunnych książek w końcu mój czytelniczy los się odmienił! Książka dotarła do mnie w formie listu poleconego, którego się nie spodziewałam (w zasadzie zapomniałam, że powinnam się go spodziewać), a po otworzeniu przesyłki znalazłam w niej zaadresowaną do mnie kopertę.

Później było już tylko ciekawiej!
Pierwszy raz miałam przyjemność wziąć udział w zabawie jaką jest booktour. Książka wędruje od czytelnika do czytelnika, aby później mogła bezpiecznie powrócić do właściciela - bogatsza o własną podróż i pewnie usatysfakcjonowana, że mogła cieszyć oczy i wyobraźnię tak wielu osób!

Po zapoznaniu się ze wskazówkami dotyczącymi kwestii organizacyjnych rzuciłam się w wir czytania! Zakazane życzenie opowiada nam historię Aladyna z perspektywy dżina, który jest kobietą! Jednak książka nie jest standardowo opowiedzianą historią, którą wszyscy znamy z legend lub bajki Disneya. Historia jest napisana od nowa i wzbogacona o przepięknie skonstruowane wątki historyczne tej wyśnionej krainy.

Mamy zatem walkę dżinów z ludźmi, jej genezę, dżina, który został zmuszony do zdrady i który wbrew wszelkim prawom i zakazom umie obdarzać śmiertelników miłością.
Aladyn jest cwanym, zręcznym i czarującym złodziejem, który ma własną historię do opowiedzenia i własne demony, z którymi uczy się walczyć. Jednak to nie on jest głównym bohaterem książki. To kobiety stają na czele fabuły i to one dyktują warunki. Mamy księżniczkę, która walczy z wujem - uzurpatorem i tyranem, mamy strażniczki, które pojawiają się w roli zręcznych i niebezpiecznych asasynów, ale przede wszystkim mamy Zahrę - dżina z lampy, który wbrew wszystkim wierzeniom jest istotną wszechpotężną, ale ma własne słabości i zdradza nieutracone człowieczeństwo.

Fabuła gna, wielowątkowość sprawia, że nie czytamy płytkiego fanfika na temat starej baśni, a samą magię tworzy język. Autorka ma przepiękny styl, jej zdania otulają czytelnika jak dym sączący się z magicznej lampy, o której czytamy. Barwność opisów, ale i nieprzeciętność metafor naprawdę zwala z nóg przy takiej lekturze. Zupełnie się tego nie spodziewałam! Tak jak zakończenia, do którego prowadzi uroczo prowadzona opowieść. Duży plus!

Szczególnie podziękowania należą się Joannie z bloga Favouread, która tak cudownie zorganizowała całą zabawę! Koperty zaadresowane do każdego uczestnika, przyjemna atmosfera i oprawa artystyczna całej przygody ciągle wywołują u mnie uśmiech!

Książkę puszczam dalej w świat i życzę kolejnej uczestniczce zabawy udanej lektury! :)

4 komentarze:

  1. Zakochałam się w tej książce. Jest magiczna i wciągająca.

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie zaskoczyła! Tak dobrze się ją czytało ^_^

      Usuń
  2. Dziękuję za miłe słowa! Bardzo się cieszę, że książka wywołała tyle pozytywnych wrażeń! Najwspanialsze jest to, że możemy wspólnie przeżywać tę przygodę za każdym razem, kiedy pomyślimy o Zakazanym życzeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo dziękuję! Książkę i przygodę z booktourem zapamiętam na długo! ^_^

      Usuń